למה אנחנו משווים מחירים וכמה זה חשוב?

להשוות מחירים לפני קניה בהחלט נשמע כמו הדבר הנכון לעשות, אבל, האם אי פעם עצרת לחשוב למה באמת זה טוב?

shutterstock

בשוק הסואן שהוא חיינו הכלכליים, לעולם לא נקנה מוצר כלשהו בחנות הראשונה. יש תהליך של חיפוש המוצר בחנויות נוספות, השוואת מחירים וכמובן, איך לא, עמידה על המקח מול המוכר כדי לדעת שבאמת קיבלת את העיסקה הטובה ביותר. ואכן, סקר שנעשה בארץ הראה כי 84% מהישראלים משווים מחירים. אם זה בקניות בסופר, במוצרי חשמל, חופשות וכמובן השוואת מחירים לביטוח רכב, שכיום הופך לתחום השוואות נפוץ. בדיוק כמו עלות רכישת רכב – גם את מחיר פוליסת הביטוח עבורו אנו משווים. אז אנחנו כן מודעים לחשיבות ההשוואה, אך האם פעם עצרת לחשוב למה? האם פעולת ההשוואה טובה רק לאותו רגע ולמוצר מסויים, או שזהו הצורך שלנו להבין ולדעת כיצד מתנהג מוצר מסיים בשוק הפתוח?

ובכן, מסתבר כי השוואת מחירים ממלאת תפקיד חשוב אצל הצרכן הנבון. במיוחד היום, כאשר אין סיבה לצאת למלחמה או לסופר בלי לעבור קודם כל באתר להשוואת מחירים כדי לדעת כמה הולך לעלות כל העניין, מתגלה כוחה של ההשוואה. בשורות הבאות יוצגו מספר יתרונות של השוואת מחירים, חלקם ברורים וחלקם אולי יעזרו לך לגלות משהו חדש על האופן בו הצרכן מתנהג בשוק.

חיסכון בכסף

החיסכון הכספי כתוצאה מהשוואת מחירים יכול להיות משמעותי מאוד. ראשית, ברור מאליו כי קנייה לאחר השוואה תניב את הקניה המשתלמת והמתאימה ביותר לך. שנית, חשוב להדגיש כי כיום עסקים רבים מעדיפים למכור לנו דרך הרשת ולעיתים אל העיסקה הטובה שמצאת תתלווה הנחה נוספת לקניה ברשת. דוגמה נפוצה לכך היא השוואת מחירי ביטוח אשר תגלה לא רק הפרשים משמעותיים בין הצעות שונות, אלא גם עידוד לחסוך את עלויות של מתווכים וסוכנים ולסגור עיסקה באתר.

חיסכון בזמן

בין אם חיפשת לרכוש מכונית או עגבנייה, בעבר כללה השוואת מחירים את הצורך ללכת בין מספר עסקים כדי לחפש את העיסקה הטובה ביותר, דבר אשר יכול לקחת זמן רב ולעייף – שלא נאמר להרפות את ידינו. למזלנו, כיום ניתן לבצע השוואה מהירה צורה מהירה יותר באמצעות אצבעות הידיים באינטרנט, ולא באמצעות כיתות הרגליים בין סוכניות וחנויות שונות.

מספר אפשרויות רב

יתרון משמעותי של השוואת אונליין הוא האפשרות שלך להכיר מספר רב של מותגים או הצעות מחיר, גם מצד עסקים שאולי לא היה באפשרותך לפגוש במציאות בגלל מרחק פיזי, חוסר נגישות או אפילו היעדר פירסום. ואכן, במחשבה לאחור בוודאי יצופו זיכרונות של עסקים קטנים שניקרו בדרכך רק דרך המלצה חברית או שיטוט ברשת, עסקים שלעולם לא היה ניתן להגיע אליהם פיזית.

היתרון הפסיכולוגי

לקניה נכונה יש משקל על הערך העצמי שלנו כצרכנים. כאשר ידוע לנו כי הרכישה נעשתה מתוך סקר שוק מקיף אותו ערכנו בעצמנו, בדיקת הצרכים האישיים שלנו ומחקר מעמיק על יכולותיו וחסרונותיו של מוצר, ישנו סיכוי גבוה שהמוצר הנרכש יתאים היטב וישביע את רצוננו.

הבנה של כוחות השוק

היכולת שלנו לקנות את המוצר הנכון בזמן הנכון לא נולדה יש מאין. היא  ידעה שנים רבות של קנייה ברגע הלא נכון, מהספק הלא נכון ובמחיר מופקע. כיום, כאשר הידע נגיש יותר, בתוספת לעובדה שזמני המבצעים כבר מוכרים לנו ואיזה זמן טוב לאיזה מוצר, קל הרבה יותר לתזמן את הקניות במהלך השנה ולחסוך לא מעט בצורה זו.

מצד שני, דווקא שיטה זו עלולה להיות המקל בגלגלים שלך, או לחילופין השודד לכסף שלך. כאשר מציאת ההנחה או הדיל הטוב ביותר הופכת להיות המטרה הראשית, נוצרות קניות מתוך דחף ומתוך שכנוע עצמי כי זוהי עיסקה שלא תחזור על עצמה, מה שתמיד אינו נכון. לכן, ההמלצה היא תמיד לרכוש כל מוצר רק לפי צורך ולפי תכנון מקדים ולהפחית למינימום את הקניות מתוך דחף.

האינטרנט מחזיק בכוח עצום בכל הקשור להשוואות מחירים ולכוחו של הלקוח בקניה. הוא מאפשר לך להגיע לכל מוכר בכל זמן ולבדוק כל פיסת מידע עליו ועל המוצר שלו. לכן, אין סיבה הגיונית לוותר על הכוח הזה. בין אם מדובר ברכישת ביטוח רכב אונליין, קניות בסופר או מוצרי קוסמטיקה, אין לפסוח על שלב ההשוואות והבירורים. הרי הזמן בו בדקת את המחירים ברשת המתחרה אפילו לא מגרד את זמן ההליכה לרכב, שלא לדבר על הוצאות הדלק או הנסיעות הכרוכות בחיפוש אחר דיל כלשהו בעיר, טוב ככל שיהיה. אז שתהיה לכולנו השוואה נעימה.

רוצה לקבל תוכן איכותי היישר למייל שלך מדי שבוע?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ובתור התחלה קבלו גישה לכתבה זו ולכל הכתבות באתר ל-24 שעות.

נא להכניס שם פרטי

נא להכניס שם משפחה

נא להכניס דואר אלקטרוני תקין

נא להכניס מספר טלפון תקין

הנך מאשר/ת קבלת תוכן מרחיב דעת ומעורר מחשבה ודיוור פרסומי מאת אפוק טיימס ישראל בעמ. אנו מתחייבים לא להעביר את הפרטים שלך לשום גורם אחר, ולשלוח לך רק תוכן רלוונטי.

התחברות למנויים רשומים

תודה! שלחנו לכם את סיסמת הכניסה לדואר האלקטרוני. המשך קריאה נעימה!